Kaj je in česa ni v slovenski šoli

Ljudje na oblasti dobro vedo, da bi se v svobodni in odprti šoli sprostile ustvarjalne moči učiteljev in učencev. Odlično poučeni in izobraženi mladi ljudje bi hitro zasedli pomembne in vplivne položaje v družbo in jo začeli spreminjati. Porušila bi se dosedanja razmerja moči, vplivov in odločanja. Žal v naši politiki ni nobene želje po spremembah in napredku.

Digitalizirani otroci, digitalizirani starši

O vplivih sodobnih digitalnih tehnologij na celostni razvoj otrok se v zadnjem času preliva veliko (e-)črnila. Izpostavljajo se negativni vplivi, ki jih imajo ti mediji na socialni razvoj otrok: namesto neposrednega stika in navezovanja živih odnosov ter soočanja z realnimi stiskami, ki jih le ti prinašajo, ostane večina doživljanja ujetega v virtualno resničnost.

Pedagoška pogodba staršev in učiteljev

Avtoritativni ali tradicionalni model poučevanja postavlja učitelja na prvo mesto. Daje mu moč. A učence postavi v točno določeno družbeno vlogo ubogljivega in poslušnega prejemnika znanja. Učiteljem je ta model najbolj primeren in pričakujejo, da starši učencev v njem podprejo učitelje. Storitveni model pa je popolnoma obrnjen na glavo. Na prvo mesto postavlja učenca in mu preko staršev daje moč.

Vse je brez zveze

V razgovorih z mladimi lahko pogosto slišimo, da je tukaj – v šoli, družini, mestu, državi, regiji – vse brez zveze. Kadar je nekaj brez zveze, vse zanič, potem to ni povezano z ničemer, to … Beri dalje

Moč negativnega mišljenja

Ko želi nekdo ustvariti nek pomemben cilj, da bi dosegel uspeh, mora najprej zaupati, da je to možno doseči. Kadar je človeku nekaj pomembno, je normalno, da se bo o svojih namerah in načrtih pogovoril … Beri dalje

Oboževan otrok

Znano je, da se osnovna otrokova samopodoba oblikuje v otroštvu na osnovi tega, kako otroka opredelijo starši ali drugi “pomembni drugi”. Danes je splošno sprejeto, da je bolno, če starši in pomembni drugi podcenjujejo otroka in njegove dobre lastnosti in sposobnosti. Starši pogosto zaidejo v nasprotno skrajnost s tem, da izenačujejo čisto ljubezen s precenjevanjem.

Otrok brez ambicij

Občasno se starši sprašujejo, zakaj njihovi otroci, sicer ljubljeni in skrbno negovani, v času približevanja polnoletnosti nimajo nikakršne lastne motivacije, nobenih ciljev, nobenih ambicij, h katerim bi stremeli. Vse več je takih otrok, ki so pasivni, z zmedeno in napačno orientacijo, brez jasnega motiva in cilja.

Starševska moč

Eden od glavnih problemov sodobnega starševstva je, da narašča število staršev, ki kažejo starševsko nemoč. Oni so vzgojno nemočni, ker ne uspejo vplivati na vedenje svojega otroka in oblikovati njegovega vedenja. Končna posledica njihove vzgoje je, da ne morejo in ne uspejo pripraviti otroka za samostojno življenje v družbi in s tem izpolniti svoje starševske dolžnosti.

Izbira šole in informativni dan

Zopet se približuje najpomembnejši karierni dogodek v življenju vsakega osnovno in srednješolca. Gre seveda za informativni dan. Letos bo 12. in 13. februarja. Ali so devetošolci in dijaki deležni vzpodbud pri odločanju za poklic in izbiro šole je odvisno od šole, ki jo obiskujejo in od dobre volje svetovalnih delavcev, razrednikov in drugih učiteljev.