Pomanjkanje učiteljev skozi oči učitelja

Spremljam dogajanje v vzgoji in izobraževanju, predloge šolskih oblasti za reševanje pomanjkanja učiteljev in razmišljam … V tem zapisu izhajam iz lastne izkušnje štiridesetletnega poučevanja matematike (na osnovni šoli) in fizike (na osnovni in na … Beri dalje

Šola prijazna in zahtevna

Učitelj in ravnatelj naj raziskujeta v svoji zahtevnosti, trdnosti in pogumu meje, znotraj katerih lahko stvari peljeta po svoje tako, da bo šola in pouk kar najbolj uspešna in učinkovita, da bosta prijazna na ta … Beri dalje

Česa učimo otroke?

Otroke učimo vseh mogočih znanj in spretnosti, ne učimo pa jih umetnosti upravljanja samih s seboj. Odraščajoči otroci, zlasti v obdobju šolanja, so pogosto zmedeni in ne vedo, kaj bi počeli s seboj. V njihovem … Beri dalje

Ko je križ v napoto

»Oprosti, Gospod Jezus, za nekaj časa se boš moral umakniti, da ne boš vznemirjal naših gostov«. Ko je treba v kakšni šoli ali vrtcu obnoviti prostore, mora vodstvo za pouk in varstvo poiskati začasne prostore. … Beri dalje

Verska vzgoja v javnih šolah – pozabljena tema

Verska vzgoja podobno kot moralna in spolna vzgoja, kot umetnostna in telesna vzgoja, kot filozofija in psihologija, sodi med antropološka vzgojno izobraževalna področja in bi morala biti v šolah podobno tudi obravnavana. Franc Pediček predlaga verski pouk na treh ravneh: kot informacijo (védenje), edukacijo (vzgojo za vero) in katehezo (zakramenti in obredi).

B. Kastelec, Družina: Šola zares

Letos bo kar 5000 več prvošolcev kot lani Pri nas se letos neznansko veselimo šole, ker imamo spet prvošolko: šolsko torbo je podedovala od sestric, novo pa je vse tisto, kar je zložila noter po … Beri dalje

Kreativne šole

Britanski strokovnjak za izobraževanje Ken Robinson je posebej znan po svojem predavanju z naslovom Ali šole ubijajo ustvarjalnost na portalu ted.com. Lani pa je tudi v slovenščini pri založbi Eno izšla njegova knjiga Kreativne šole. … Beri dalje

Šola v realnosti življenja? Vse je odvisno od vodstva šole in učiteljev

Včeraj je bil svetovi dan učiteljev. Prejšnji teden sem se veliko družil z učitelji in ob prazniku z veseljem delim nekaj dobrih izkušenj. Ta naravnanost ene od šol me je navdušila: “Oni se ne igrajo nekakšnih “monopoli” igric, preko katerih bi spoznavali proizvodnjo in podjetništvo. Oni so podjetniki. Čutite razliko med ‘spoznavati’ in ‘biti’? Oni se ne učijo, da bi ‘vedeli’, oni se učijo, da bi ‘znali’.”