»Bogokletno«: že Ivan Tavčar in Simon Jenko sta snovala fantazijsko prozo

Slovensko fantazijsko oziroma znanstvenofantastično književnost sta v 19. stoletju ustvarjala že slovenska klasika Ivan Tavčar in Simon Jenko. Prvi je spisal znanstvenofantastični roman 4000 – pripoved o potovanju skozi čas, Simon Jenko pa je ustvaril kratko zgodbo z naslovom Mikromega, ki govori o velikanu in njegovem medplanetarnem popotovanju

Prihaja zlata doba slovenske domišljijske književnosti

Tudi slovenski prostor dandanes uživa mir in blaginjo v primerjavi s preteklimi stoletji, ko sta bila vojna in glad nekaj samoumevnega. In četudi številni problemi ostajajo, je mogoče le napočil čas, da prekinemo tradicijo jamraštva ter pustimo domišljiji prosto pot. Želim si, da bi tudi moje delo spodbudilo druge mlade avtorje k pisanju izvirne slovenske domišljijske književnosti.

Usodni volilni sistem

Odlomek iz knjige Antona Tomažiča: V objemu slovenske pomladi Potem ko je Demos uspešno zaključil oba svoja glavna cilja – demokracija in samostojna Slovenija – je ostalo še veliko nedokončanega za uspešen zaključek tranzicije. Potrebno … Beri dalje

Na njegovem razpotju

Zelo sem vesel in počaščen, da sem urednik knjige At his Crossroad, ki je nedavno izšla pri ugledni založbi Springer. Knjiga je sestavljena iz dveh delov: angleškega prevoda Na novih razpotjih dr. Franceta Bučarja in … Beri dalje

Bralna značka za pripravo na zakon

Potem ko je katoliška Cerkev v sodobnem času že obupala, da bi lahko človeštvo še prepričala v svoj, zelo realistični – čeravno tudi dolgo tog in ozek – pogled na zakon, je v zadnjih desetletjih tako rekoč na novo odkrila zakramentalno bistvo krščanskega zakona. Vendar se pri tem pastorala – v obupnem poskusu, da prepreči popoln razpad instituta zakona, celo civilnega – včasih zateče v neke vrste katoliško romantiziranje zakona.

Brati knjige, ‘prebrati’ človeka

Za razliko od bralca knjige, katerega prebrana vsebina spodbuja, da ustvari določeni bogat tok duševnih predstav v interakciji s pisateljevem opisom, so duševne predstave pri gledalcu televizije ali filma veliko siromašnejše in pasivnejše. Na žalost je danes mladi generaciji gledanje filmov in serij v veliki meri odmaknilo branje. Kako se bo to pokazalo na sposobnosti novih generacij, da se vživljajo v druge, bo pokazal čas.