Vlaka ni mogoče več zaustaviti?!

To je vlak brez voznega reda, v čudežni deželi pod Triglavom. Upravljajo ga gospodje: minister za infrastrukturo, njegov sekretar in direktor družbe DRI. Seveda se peljejo po drugem tiru v neznano, vendar z milijardami, ki jih še nimamo, morali si jih bomo izposoditi, ne vemo niti še koliko bo pravzaprav potrebnih, vemo pa zanesljivo, da jih bomo plačali. Prispodoba je seveda šala, vlak še ni odpeljal, milijarde pa bodo po njegovem odhodu resnica!

To sporočilo sem prepoznal iz razprave o projektu drugi tir, ki sta jo pripravila Radio Ognjišče in Poslovni krog »Z mero« v ponedeljek 10.04.2017 v Ljubljani. Udeležili so se ga na vladni strani državni sekretar Jure Leben, direktor družbe DRI Jure Kač, na strani strokovne skupine dr. Jože Duhovnik, v imenu krajevne skupnosti Črni Kal predsednik Janko Sever in občinstvo. Zanimivo je dejstvo, da se te razprave ni udeležil predstavnik Luke Koper, tudi v drugih predstavitvah ostaja v ozadju, kot da se ga ta graditev ne tiče. V razpravi so imenovani gostje predstavili svoja stališča, svoja mnenja in izmenjali očitke o neprimernostih nasprotne rešitve. Občinstvo je v razpravo lahko poseglo le s tremi vprašanji. Ta omejitev pa ni ogrozila osnovnega sporočila: drugi tir gre naprej, potrebujemo milijarde, ne milijonov, z zemeljskimi deli začnemo letos, izgradnja bo trajala 7 let, z zakonom o izgradnji bo Državni zbor razrešil še nerešene naloge. (Mimogrede, predor la Manche so gradili 6 let.)

Sam sem se udeležil razprave iz radovednosti, kako se lahko zgodi, da zgrešeno graditev čez noč ne moremo več zaustaviti. To se je namreč zgodilo s TEŠ 6, o tej zablodi sem že večkrat pisal, tam pa v ta namen takrat niso sprejeli nobenega ustreznega zakona, ampak so le podpisali oporečno pogodbo za dobavo opreme. V tem pogledu je vodstvo izgradnje drugega tira: minister, sekretar in direktor DRI v prednosti, saj bodo neustrezno dokumentacijo, neprepričljive utemeljitve same rešitve in njeno gospodarnost prekrili z Zakonom o drugem tiru in z njim razveljavili Zakon o graditvi objektov. Nezaslišano! Neverjetno kaj zmore pooblaščena stroka in izvoljeni predstavniki ljudstva.

Zvedeli smo, da je država do danes porabila za projekt 50 milijonov EUR in sicer so izdelali v letih priprav okrog 80 raziskav in potrošili zanje več kot pol tega zneska, drugo polovico pa za pridobitev gradbenih dovoljenj, odkupe zemljišč …. . Na mizi pa danes ni nobenih načrtov in listin, ki jih zahteva Zakon o graditvi objektov, predstavnika oblasti me tudi nista prepričala, da ga sploh poznata, omenila ga nista. Sta pa govorila o Projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja, ta pride na vrsto, ko so vsi podatki o rešitvi že na mizi.

Strokovna skupina gospoda Duhovnika ima vse zasluge, da je graditev drugega tira dobila svoj pravi obraz in nas opozorila, da nam po bančni in energetski luknji grozi še železniška. Se ji bomo zmogli izogniti? Take razmere je ustvarila oblast, ki ne izpolnjuje določil Zakona o graditvi objektov. To je izvir te zablode! Te nezakonitosti se oblast najbrž tudi zaveda, zato hoče Zakon obiti, morda ga tudi bo, z drugim zakonom, ki bo to nezakonitost opravičil. Predlagani zakon je na mizi, je odveč in pomeni razveljavitev veljavne zakonodaje. S tem dejstvom nas oblast ne seznanja!

V Izjavi strokovne skupine dr. Duhovnika o vladnem projektu »drugi tir« in v članku O projektu »drugi tir« Ministrstvo za infrastrukturo sistematično zavaja, članka sta objavljena v Časniku.si, strokovna skupina podrobno razčlenjuje nezakonitosti v vladni rešitvi, njeno visoko ceno in utemeljuje svojo cenejšo rešitev. Njene utemeljitve so tehtne in tudi obtožujoče, zato menim, da se jim oblast ne more in ne sme izogniti. Zahtevajo tehten in javen odgovor, preden bo prepozno, preden vlak odpelje! Čudim se, da pooblaščene inšpekcijske službe teh sporočil ne zaznajo in se v javno obravnavo sploh ne vključijo, saj kršitev Zakona o graditvi zahteva njihovo posredovanje.