Albin Novak je bil rojen v Dolah pri Litiji leta 1926. Njegov oče je imel kmetijo, zraven pa se je ukvarjal še s pošto, prevozništvom, gostinstvom in vsem mogočim, saj je bilo treba preživeti družino, v kateri je bilo deset otrok. Otroštvo se je za Albina prav hitro končalo v letu 1941. Nemška vojska je v vas prišla s tovornjakom. Kar po vrsti je pobrala po hitrem postopku vse mlade fante in Albin Novak se je znašel na prisilnem delu v Nemčiji.

Konec vojne ga je zelo približal polnoletnosti in s tem tudi grožnji prisilne nošnje vojaške suknje nemškega Wehrmachta. Glede na dejstvo, da so se za Nemce frontne razmere vsakodnevno spreminjale iz slabega v polomijo, je tudi Albin razmišljal s svojo glavo. Pobegnil je in se vrnil domov, tu pot nadaljeval naravnost v partizane in 9. maja 1945 kot del partizanskih čet osvobodil Ljubljano.
Na tem mestu se je začela njegova letalska kariera, v kateri je naletel 14.000 ur letenja v 36.000 poletih in ob pilotiranju 42 različnih letal. V Rumi pri Beogradu so ga izbrali kot enega izmed 110 srečnih izbrancev šole za pilote izmed 1900 kandidatov. Letel je tako s športnimi letali kot tudi kmetijskimi letali, s katerimi je zapraševal neskončne njive Vojvodinske ravnine. V šestdesetih letih je presedlal k potniškemu letalstvu. Zaposlen je bil pri JAT-u in pilotiral DC-9 in Boeing 727. Vse tja do leta 1980, ko se je upokojil. Vsekakor zanimiva letalska kariera. Dandanes so piloti običajno diplomanti letalske smeri strojne fakultete in se kitijo v elegantnih oblekah in z blestečimi diplomami. Albin je vse to dosegel ob šestih dokončanih letih osnovne šole in ob dejstvu, da je bil rojen pilot, ki so mu bila krila položena v zibko.
Skupaj z ženo Nado, prav tako pilotko, sta v letalstvu ostala še naprej. Albin Novak je bil tako eden izmed upravnikov Alpskega letalskega centra Lesce-Bled. Ves čas eden izmed aktivnih pilotov. Bil je pilot, ki je ob otvoritvi Šobčevega bajerja z jadralnim letalom pristal kar na njegovi vodni površini.
Prav posebej pa se je odrezal v modelarski sekciji. Navduševalo ga je delo Edvarda Rusjana. Njegova letala so bila iz časov začetkov letalstva in dostikrat skregana z logiko letalskih zakonitosti. Albin Novak si je pot do letenja z replikami Rusjanovih letal tlakoval z majhnimi koraki. Naredil je vrsto letalskih modelov, ki jih je v nadaljevanju zaradi njihovih slabih letalnih lastnosti, tudi uspešno razbil. Sledili so koraki izboljševanj prvotne konstrukcije in na koncu je bila Eda V letalo, ki je letelo čisto spodobno. Na podlagi tako pridobljenih izkušenj je zgradil letalo v naravni velikost in z njim uspešno letel na letalskih mitingih v 80-ih in 90-ih letih. Dandanes Eda V še vedno obstaja. Je letalo, ki je obešeno nad potniško avlo ljubljanskega letališča na Brniku.
Albin Novak je tako celotno svoje življenje posvetil letalstvu, saj je letel preko šestdeset let. Od nas se je poslovil v letu 2019.