VOLITVE 2011. NSi stavi na uveljavitev etičnih vrednot, Demokratična stranka dela na “reafirmacijo” dela in pravične delitve. V Novi Sloveniji so za selektiven umik države iz gospodarstva, v DSD pa se ogrevajo za odprtje vrat tujim naložbam. Ljudmila Novak (NSi): obstaja pravni nered pri nas, zato tuje naložbe niso varne. Franc Žnidaršič (DSD): gospodarski kriminal je prerasel do nerešljivih razmer, korupcija pa je na višku. Teš 6 je “netransparenten” in predrag državni projekt za NSi, za DSD pa zgrešena naložba. “Na čelu vlade naj bo nekdo, ki zna povezati in sodelovati z drugimi …”, se strinjata oba sogovornika.
Kako znova zagnati gospodarski ciklus in kako gospodarstvo narediti bolj konkurenčno?
F. Žnidaršič
Odpreti je treba pot tujim naložbam, država je močno zadolžena, zato sama nima denarja, da bi razvijala gospodarstvo. Izboljšali je treba tudi pogoje gospodarjenja, tu imam v mislih prostorske načrte, ki zelo zamujajo, pa seveda spodbuditi tisti del gospodarstva, ki prinaša višjo dodano vrednost. Morali bi sprejeti tudi davčne olajšave za vse tiste gospodarske subjekte, ki bi zaposlovali mlade za nedoločen čas, kajti mladi so ta hip najbolj prizadeta populacija. Razmišljamo tudi o uvedbi ene davčne stopnje za bogatejše, podpiramo pa tudi možnost enoodstotnega zvišanja DDV-ja. S tem povišanjem bi se kriza enako porazdelila med vse državljane …
Ste za umik države iz gospodarstva?
L. Novak
Da, glede zviševanja davkov pa se ne strinjam s sogovornikom. V NSi menimo, da smo slovenski davkoplačevalci že preveč obremenjeni. Smo za znižanje davkov, seveda zelo selektivno. Da bi gospodarstvo lažje ustvarjalo nova delovna mesta, uvajalo nove tehnologije, s tem pa bi bili tudi bolj konkurenčni. Seveda pa podpiramo tudi razbremenitev dela. Vidimo veliko možnosti razvoja, če odpravimo birokratske ovire. Pri umiku države iz gospodarstva smo torej zato, da se država umakne, razen iz tistih podjetij, ki so strateškega pomena … Luka Koper, Aerodrom Ljubljana, ne pa Adria Airways, ta ni strateškega pomena … Država se pri nas ni izkazala kot dober lastnik, ponekod v tujini so dobre prakse. Pri nas pa so bili preveč politično nastavljeni menedžerji, seveda ne vsi, ki so molzli državna podjetja, niso pa pazili na prihodnji razvoj podjetja … Nismo pa v naši stranki zato, da se državna podjetja prodaja za vsako ceno, v vsakem času. Zdaj ni dober čas za prodajo!
Je TEŠ 6 zgrešen državni projekt, zdaj je njegova cena 1,3 milijarde evrov, pa najbrž še ni dokončna …
F. Žnidaršič
V naši stranki smo prepričani, da gre za zgrešeno naložbo, ki je začela zapravljati velik denar še brez gradbenega dovoljenja. Kar dve leti se je naložba odvijala brez ustrezne dokumentacije in tu gre za samovoljo menedžmenta v TEŠ-u, kar samo kaže na velike nepravilnosti pri vodenju projekta. Ta projekt je tudi občutno predrag in elektrika iz nje bo dražja kot iz uvoza. Ni res, da bi zaustavitev projekta prinesla velikansko škodo! Če bi ga zaustavili, bi bilo 450 milijonov škode, če ga peljemo naprej, pa bo dolgoročni strošek tri milijarde evrov. Naj najdejo denar tisti, ki so v to nezakonito graditev šli. Tudi če sploh ne govorimo o okoljski komponenti naložbe.
Za TEŠ 6 je denar in interes med političnimi strankami, denarja pa na drugi strani primanjkuje v pokojninski blagajni, reforma pa ni bila sprejeta. Ali ne bo prepozno, zdaj ko se počasi bliža dan volitev in novega sklica državnega zbora, pa seveda oblikovanja nove vlade …?
L. Novak
O TEŠ 6 samo to, da je projekt predrag in “netransparenten”, če se ga bo izvajalo naprej, pa je treba narediti temeljito revizijo o tem, kdo vse živi od te naložbe. Pri pokojninski reformi pa pogrešamo več dialoga, več dogovora med vladnimi strankami, opozicijo in sindikati. Bolje, da se sprejme pokojninski zakon pozneje, vendar je dogovor dosežen. Nujno je potrebnih tudi več strokovnih mnenj in bolj dodelan zakon, da bomo na koncu vsi skupaj verjeli, da bo zakon učinkovit in bo prinesel rezultate, ki jih želimo in so potrebni.
Več: Siol