Opozorilo ministrici Bratušek: S fasade 2. tira odpada omet!

Čas je da Alenka Bratušek, nova ministrica, prisluhne alternativi, ki predlaga drugačno rešitev. Drugi tir se vse bolj razgalja, z njegove fasade odpada omet in vse bolj je jasno, da gre za Cerarjevo novodobno Potemkinovo vas.

To je bilo končno zapisano tudi v Delu. Kar je seveda pozitivno. Novinar Boris Šuligoj v petek, 31.08.2018, svoj prispevek naslavlja: DRUGEGA TIRA ŠE LEP ČAS NE BOMO GRADILI.

Pri tem navaja dejstva, da za DVOTIRNO progo vladnega drugega tira manjka namreč skoraj vse:

1) DPN – državni prostorski načrt

2) Okoljevarstveno soglasje

3) investicijski program

4) soglasje Italije.

Te ugotovitve so nov pozitiven premik k razgaljanju realnosti. Tudi svet za civilni nadzor projekta je prižgal rdečo luč za nadaljevanje projekta brez investicijskega programa in Nadzorni svet podjetja 2TDK je odločen delati zakonito in po predpisih. Brez odpustkov, spregledov in drugih neverjetnosti.

Pa tudi računi za NATURO 2000 prihajajo. Podpisniki, krajani Gabrovice, ki leži v osrčju Nature 2000 pod viaduktom Črni kal, vladni trasi ostro nasprotujejo. Pritožba je poslana na Evropsko komisijo in evropskega OMBUDSMANA. Kajti naši organi in varuhi so zgolj sterilni tigri na papirju. In kaj je problem? V jedrnem območju Nature 2000, to je v območju vasi Glinščica, Griže in Beka je rezervat biotske raznovrstnosti svetovnega pomena. Država – namesto, da bi ga zaščitila –, počne ravno nasprotno.

Vse od avgustovskega porušenja viadukta v Genovi dalje pa stopa v ospredje tudi varnostni problem – zaradi trase, ki pod cestnim viaduktom Črni kal predvideva dva nova železniška viadukta. Takšno križanje je prometno varnostno rizično. Ne le zaradi dvonadstropne konstrukcije, pač pa tudi zato, ker na stiku flišnega in apnenčastega območja predvideva nova miniranja in s tem destabilizacijo že obstoječega terena. Krajani tega območja imajo silno slabe izkušnje že pri avtocestnem viaduktu, zdaj jim grozi trojno križanje in obsežna miniranja, ki jim bo ponovno treslo njihove domove.

Zato je pritožba upravičena. Če bo nova vlada nadaljevala projekt po sedanji vladni trasi, bo zaradi Nature morala dokazati, da alternativna izvedba 2 tira, ni mogoča. Šele to ji daje legitimacijo za vztrajanje na 20 let starem projektu.

Pregovor pravi: samo od hudega postaneš pameten. Naši bivši vladi je bilo prelepo, da bi se spametovala, kajti mediji jo s tem v zvezi nikoli niso klicali na odgovornost. Nova koalicija pa je na poti, da napako ponovi. V predvolilni kampanji so, vsi razen Cerarjeve SMC, govorili, da bodo zahtevali revizijo projekta in ukinitev podjetja 2TDK. Zdaj o tem v koalicijski pogodbi ni ne duha ne sluha.

Visoka gospodarska rast in famozna politična stabilnost je vse uspavala. Pozivam novo infrastrukturno ministrico, da podjetje 2TDK ukine in naredi pot alternativni varianti, ki zagotavlja DVOJNI tir 3 x ceneje, 2 x hitreje ter brez škode za ljudi in okolje. Gre za traso, ki se Naturi 2000 v celoti izogne, ne posega v vodovarstveno območje, ni gradbeno rizična in v celoti gledano se cena izgradnje 2.tira (celo po grobi oceni koprskega župana Popoviča) zniža za 2,5 milijarde.

Koprska luka ne rabi le tovor, rabi tudi turistično železniško povezavo s celino. Z vladno traso z 20,6 km tunelov je ne bo imela nikoli. Ali bomo razvijali turizem v tunelih !?

Slovenske železnice čakajo na temeljito posodobitev energetskega napajanja – prehod na izmenični tok, saj je sedanje enosmerno napajanje zapuščina fašizma. Izmenični tok je predpogoj za pretvorbo zavorne energije v elektriko in njen dovod v omrežje ter povečanje izkoristka električnih lokomotiv. To bo tudi zmanjšalo velik hrup v Luki Koper, ko se ladje napajajo z elektriko na naftne agregate. To bi bil resničen razvoj in napredek, o katerem je teoretiziral bivši predsednik vlade Miro Cerar, drugim pa je domišljavo očital, da so proti razvoju.

Čas je da ministrica Alenka Bratušek prisluhne alternativi, ki predlaga drugačno rešitev. Ne nazadnje tudi za to, da kompenzira svojo morebitno »krivdo in greh« za predrago sanacijo bank pod njenim predsedovanjem Vladi.

To je tudi njena priložnost, da potrdi upravičenost njene odločitve za ciljanje na prometni resor evropske komisarke. Zdaj ima kot nova ministrica doma priložnost, da se »rehabilitira« in z energetsko modernizacijo železnic naredi korak naprej. To bi bil korak v modernizacijo celotnega železniškega omrežja v državi, začenši v Kopru. Pozivam jo, da sprejme kritike in naredi konec gluhonememu in slepemu vladanju, ki ne sliši nikogar in ne vodi nikamor. Predlagam ji, da za mnenje povpraša tudi Računsko sodišče.

Situacija dozoreva in zrak se čisti ! Tudi parlamentarna preiskava o projektu 2tir in poslovanju 2TDK je vse bolj nujna. Preiskava zdaj, ne čez 6 let, kot se je to dogajalo pri TEŠ6. Opozicija naj se zgane! Kam je šlo 60 milijonov, pa smo še vedno na začetku in bo treba dovoljenja začeti pridobivati znova, od ničle. Pred kratkim je podjetje 2TDK pri firmi De Loite za 600.000 naročilo investicijski program, o katerem se je vladni piar hvalil, da ga imajo že od samega začetka. Uporabnino za tranzit po železnici pa praktično ne zaračunavamo. Dovolj razlogov je za preiskavo.

Pozivam ministrico, pa tudi slovenskega Che Guevaro Miho Kordiša, da namesto groženj podjetnikom v imenu Levice zahtevata ukinitev zakona o drugem tiru, saj so ga na levici pred volitvami tudi sami kritizirali. S tem bo tudi Levica naredila preskok iz slepega na bolj normalen tir.

Od ministrice pričakujemo, da naredi red in ljudem nalije čistega vina. Leben in Cerar sta bila obsedena s fiksno idejo o prvi lopati za vsako ceno. Ta nas je do sedaj stala že več kot 60 milijonov. Davkoplačevalci nimamo fiksnih idej in nismo piar služba nikogar, hočemo le čiste račune za pametne in uresničljive projekte, brez škode za ljudi in okolje.