V zadnjih tednih se veliko govori in piše o svobodi (predvsem z veliko začetnico). Več kot očitno je, da je bilo ime stranke izbrano marketinško, da bi že samo po sebi kazalo na cilj, ki ga želi stranka doseči. Zdaj jim je uspelo. Dobili so mandat za vladanje.
Ko vladaš, v resnici ne omogočaš svobode. Vladati pomeni sprejemati zakone, postavljati pravila. In vsako pravilo, vsak zakon je v bistvu omejujoč. To je seveda prav, saj sicer ne bi potrebovali institucije, kot je država. Meje so potrebne, da ne vlada kaos. Da živimo v okvirih, ki naj bi omogočali mirno sobivanje vsem.
Vsi si želimo biti svobodni, a svoboda ne prihaja iz zunanjih okoliščin
Zanimivo bi bilo analizirati, koliko je ime svoboda pripomoglo k uspehu na volitvah. Kajti svobodni si želimo biti prav vsi. Problem je samo v tem, da resnična svoboda ne prihaja iz zunanjih okoliščin. Če imamo oči uprte v odločevalce; če se v iskanju svobode oziramo okrog sebe in iščemo krivce zunaj sebe, gojimo lažna pričakovanja.
Resnična svoboda namreč prihaja iz naše notranje naravnanosti. V času epidemije sem brala knjigo Notranja svoboda Jacquesa Philippa, ki veliko govori prav o tem, kako v vsakih okoliščinah ostajati notranje svoboden.
Kako lahko in priročno je za pomanjkanje notranje svobode okriviti druge. In kako težko se je zazreti vase in se vprašati: katere pa so tiste stvari v mojem življenju, na katere sem navezan do te mere, da me v resnici delajo nesvobodnega?
Je moj dober začetek dneva odvisen od tega, ali bom zjutraj imela na voljo svojo kavo ali ne? (Moja šibka točka.)
Koliko pohval na dan potrebujem, da se počutim vrednega?
Neskončna možnost izbire je sicer privlačna, a človeka pušča notranje praznega
V knjigi Notranja svoboda avtor govori o tem, da svobodo napačno pojmujemo kot možnost izbire. Mislimo, da je svoboda v tem, da lahko v vsakem trenutku izbiram, kaj bom počel, kam bom šel, kaj si bom privoščil, pri čemer me nihče ali nič ne sme omejevati.
V času Fiata 90 (katoliški duhovno-asketski program za ženske), ko sem se zavestno odpovedala določenim stvarem v življenju, sem ugotovila, da je neskončna možnost izbire sicer zelo privlačna in v današnjem potrošniškem svetu tudi povzdignjena vrednota, ki pa te hkrati pušča notranje praznega. Kajti rastemo lahko samo, če se soočamo s svojimi omejitvami; če pred njimi ne bežimo niti si ne zatiskamo oči. Če ne iščemo zunanjih krivcev.
Naša svoboda je v tem, da v vseh okoliščinah živimo življenje v skladu z Božjo voljo. Da ne čakamo na drugo oblast, na boljšega šefa, na novo službo, na to, da otroci zrastejo, na konec vojne in draginje …
Naša svoboda je v tem, da verujemo, upamo in ljubimo (Jacques Philippe). V vseh okoliščinah.