Velenjski rudarji  ne potrebujejo TEŠ 6, ki nam še vedno svinja naš planet

Foto: APSporočilo za javnost ob končnem sporočilu s podnebne konference v Katowicah je še en dokaz, kaj pomeni sistematično zatiskanje oči pred dejstvi, ki jih opažamo v okolju. Na ta način lahko popolnoma resno sporočilo z lažjo prikriješ kot pomemben prispevek k razvoju države. To, da se je Slovenija pridružila mnenju raznih civilnih gibanj zelenih v svetu, je dober dokaz, kako so sporočila za javnost neresnična. Kako se laž lahko pojavi kot »fake news« z vso strokovnostjo PR služb v posameznih državah, kjer je tako neresnično prikazovanje dejstev stvar tehnologije ustvarjanja javnega mnenja.

Državljani bomo morali počasi razumeti, da potrebujemo oblast, ki razvoj usmerja po logiki in dejstvih, ne potrebujemo pa oblasti, da se nam posmehuje, češ naj razni nestrpneži kar žvižgajo, lahko tudi v luno, naj kar pišejo, jim bomo že pokazali, kako se vlada.

Predstavnik države, ki si upa problematizirati v tujini njihov razvoj, naj odklonilno mnenje o pariškem sporazumu najprej pomete doma pred svojim pragom (prosto po prof. Petriču).

Da se razumemo, pariški sporazum je potreben. Je preprosto nujen, ker je bil dosedanje razvoj v večini držav nor in nerazsoden. Mi smo bili del tega, pa če je komu všeč ali pa ne. Se spomnite megle v Trbovljah ob najvišjem dimniku v Evropi: da se je lokalno zmanjšala koncentracija delcev, so jo z dimnikom raznesli na širše v regijo? Potem pa je prišel pogumen predstavnik zelenega gibanja, ki je, kljub nočnim telefonom vztrajal, da je treba onesnaževanje prenehati. Če ne bi prišlo do zunanjih nagrad, bi lahko danes kje v vaški gostilni pripovedoval, kako je želel dobro, pa ga niso razumeli. V nedeljo pa bi hodil na obisk k sovaščanom na Golnik, kjer je bolnica za pljučne bolezni.

Velenjski rudarji TEŠ 6 ne potrebujejo

Kako to da nihče ne pokaže na stroške, ki jih plačujemo za TEŠ 6, ker so to energetsko postrojenje nekateri tako potrebovali. Žal je bila potreba po novem gigantnem energetskem objektu zgrajena na laži, da je premoga dovolj, še huje, prepričevali so nas, da gre za zaposlitev rudarjev. Tistih rudarjev s čela odkopa je v Velenju okoli 250, ostalih spremljevalcev, ki se obešajo na njihovo trdo delo globoko pod Velenjem, pa jih je na svetlem še okoli 1100. To je resnica zaposlovanja v rudniku Velenje. Že zaradi TEŠ 6 naši uradni predstavniki ne bi smeli niti pisniti v Katovicah. Še huje pa je z ostalim z vladno politiko potrjenim in zatajevanim razvojem. Primerov je toliko, da bi jih naštevali preko cele noči. Svetal vzgled so edino zasebna podjetja, kjer jim je spoznanje o varčevanju z energijo zaradi logike poslovanja dovolj blizu. Med njimi moramo seveda odšteti lastnike »kafićev«, ki kljub zimi strežejo kar pod milim nebom in zato trošijo neizmerne količine električne energije. Že res, da je strošek elektrike obračunan v ceni postrežbe, pa vendar povzročajo nepotreben ogljični zapis.

Kafići pod zimskim nebom dokaz ekološke brežbrižnosti

Kavarne na prostem pri zimskih temperaturah so zgolj ilustracija, kako nizka je splošna raven naše ekološke ozaveščenosti. Še huje pa je pri slovenskih železnicah, ki so izjemno velik porabnik energije, kjer se sistematično sprenevedajo, da mora Slovenija čimprej preiti z napajanjem vleke vlakov na izmenični tok. Smo pač gorata država in pravi neekološki otok ob vseh treh sosedih Avstriji, Madžarski in Hrvaški. Celo Madžarska, ki je bolj ravninska država se je odločila za izmenično napajalno napetost. Po nekih ocenah ob sedanjem tovornem prometu, s katerim naša država uspe zaračunati zgolj okoli 5 mio EU tovornine, obratovalnih stroškov pa ob tem nanese okoli 200 mio, se seveda tovor preko Slovenije dobesedno vali. Bivši predsednik vlade Cerar in predsednik infrastrukturnega odbora g. Zorčič sta v sedmem razredu osnovne šole očitno klepetala med poukom fizike, sicer bi razumela pomen potencialne energije, ki jo potrebujemo za spravljanje tovora na določeno višino. Ker gre za zelo enostavno razumevanje fizikalnega enega od osnovnih fizikalnih zakon, bi to znanje zaradi aktualnih potreb časa lahko zelo hitro pridobila

Enosmerni tok za vleko vlakov ni kaprica, je nuja

Ker se v Sloveniji za vleko vlakov uporablja enosmerni tok, samo pri tem dnevno izgubimo okoli 360 MWh električne energije. Poleg tega zaradi uporabe enosmernega toka blodeči toki, ki povečujejo korozijo vseh jeklenih delov konstrukcij ob železniških progah. Zato imamo vse rjave drogove, tudi jeklene ograje ob železnico odlično rjavijo, pogosto pa prihaja resnih prebojev ozemljitvenih vodnikov, kar zelo dobro poznajo vsi vzdrževalci ob železnici in tudi vodstvo železnice.

Prav zaradi navedenih »šlamparij« bi moral naš predstavnik v Katovicah biti tiho in se odpeljati domov s kolesom in ne z avionom.

Zakaj železnice plačuje po neumnosti toliko električne energije? Po pregledu reliefa prog slovenskih železnic moramo vsak tovor, namenjen v Koper ali od tam pripeljan, najprej prepeljati preko do Postojne, od tam naprej pa bil  lahko z zaviranjem proizvajali električno energijo in tako pomembno zmanjšali porabo električne energije.

Iz diagrama se lepo vidi, zakaj je potreben preskok na napajanje na izmenični tok. Če bo kdo rekel, da je potrebno druge lokomotive, naj najprej pogleda, zakaj se avstrijske ali madžarske lokomotive vozijo neposredno v Koper. Najbrž zato, ker so danes večinoma uporabljene kombinirane lokomotive. Pa zato ni treba oditi v Katovice. Dovolj je če se znaš podučiti in se kdaj prebereš kaj v časnikih, ki ti sicer niso všeč.