Vabilo: Kje smo izgubili Sveto pismo?

pog_vec44. pogovorni večer Foruma za dialog med vero in kulturo Kje smo izgubili Sveto pismo? bo v torek, 8. aprila ob 19.30 v Atriju ZRC, Novi trg 2 v Ljubljani

Uvodničarji:
p. dr. Silvin Krajnc
dr. Matija Ogrin
dr. Igor Saksida

Moderator: dr. Kozma Ahačič

V minulih letih smo bili v slovenski javnosti zaposleni s premišljevanjem o verskih vsebinah v šoli, s poukom o verstvih, z vprašanjem verouka v šolah. A kaže, da smo pozabili na mnogo bolj žgoče vprašanje: kje smo izgubili Sveto pismo. Verouk v župnijah se od Svetega pisma vse bolj oddaljuje, večina učbenikov zanj se želi meriti s trendi pouka v sodobnih šolah. Na drugi strani pa osnovna in srednja šola Sveto pismo spregledujeta do te mere, da postaja predvsem v okoljih, kjer župnijski verouk obiskuje manj otrok, vedno bolj pereče vprašanje, kje dobiti najosnovnejše informacije o Svetem pismu. Ali naši otroci v javnih šolah vedo, kaj je Stara in Nova zaveza, kaj so evangeliji, kaj so psalmi, kaj je resnično ozadje prostih dni ob božiču, veliki noči ali ob Marijinem vnebovzetju? In nasprotno: ali naši otroci pri verouku resnično spoznavajo Sveto pismo, se ga naučijo brati, se ga naučijo razumeti? Zanima nas, če je pogled od zunaj napačen in je morda sedanje stanje dobro? Se morda v državnih šolah spoznava temelje evropske civilizacije, ki se skrivajo v Svetem pismu, drugače? So morda do te mere imanentno prisotne v svetovnem in domačem leposlovju, da svetopisemskih besedil sodobni otrok v šoli več ne potrebuje? Je morda rešitev celo v spoznavanju vrednot prek »problemske« literature, ki je lahko na prvi pogled nemoralna, a vodi k pravim vprašanjem in prek njih k spoznanjem, podobnim svetopisemskim? Zanima nas, kako gleda na prisotnost Svetega pisma v šolah in pri verouku pedagoška stroka, kako duhovniki in kako laiki, kako gledajo na to verni in kako neverni. Kakšna je razlika med obravnavo svetopisemskih vsebin in besedil pri verouku, v javnih šolah ter v zasebnih konfesionalnih šolah. Je izguba Svetega pisma pri verouku in v šolah problem ali izziv? Smo na pravi poti?