Trasa Drugega tira posega v tri podzemna jezera in bo zmanjšala pretok v edinem viru pitne vode za obalo. Gradnja pa lahko tudi trajno onesnaži pitni vir, ki napaja celotno slovensko Istro in tudi Trst, kot se je že zgodilo pri gradnji primorske avtoceste v manjšem obsegu.
Graditi v današnjem času “moderno” progo brez uporabe lokomotiv, ki vračajo energijo v omrežje, mi pa za proizvodnjo elektrike kurimo lignit, kar je ekonomsko nedopustno in okoljsko povsem nesprejemljivo. Ob vsem tem nesprejemljivem ravnanju pa še zaradi zaviranja vlakov povzročamo požare v naravi. Če jim bo uspelo zgraditi sporni Drugi tir, kljub številnim argumentiranim nasprotovanjem slovenske javnosti in celo Vladnem porazu na referendumu, bodo imeli požare tudi v predorih, če se bo zaviralo na zavore, namesto da bi energijo, ki nastaja pri zaviranju, koristno uporabili za proizvodnjo elektrike.
Dajte priložnost mladim, da si sami pregledajo gradivo o nameravani gradnji in presodijo naj, kaj je za njih bolje, je bil zaključek sredi druge srede v marcu sklicanem zboru krajanov v Gabrovici pod viaduktom Črni Kal, kjer je bila tudi predstavljena alternativna trasa železniške proge (dostopno tukaj), ki se umika danes že dobro znanim podvodnim jezerom, ki posegajo v območje trase vladnega Drugega tira.