Primož Cirman: Zidarjev plan B

Zgodba o prisilni poravnavi SCT ni običajna zgodba o dolžniku, ki se poskuša na vse načine rešiti pred upniki. Simbolizira namreč konec ene od faz tranzicije, v kateri je imel vsaj na področju gradbeništva Ivan Zidar prvo in zadnjo besedo. Četudi se Zidar domala ob vsaki priložnosti rad pohvali, da je vse, kar ima, “ustvaril sam, in to v 55 letih delovne dobe”, bo prej držalo, da je Ivana Zidarja in SCT po osamosvojitvi pomagala ustvariti država.

Ne le s stotinami milijonov evrov, ki jih je v 16 letih vložila v nacionalni avtocestni program, kjer si je daleč največji kos pogače odrezal SCT, ampak z gradnjo sistema, v katerem je “večnemu” gradbenemu baronu prepustila vse vajeti. Ta je nastavljal prometne ministre in direktorje Darsa, jim do onemoglosti izstavljal anekse za dodatna dela, domnevno vodil kartelna dogovarjanja z domačo “konkurenco”, dobival milijonske kredite pri bankah, pri čemer je bil šef ene izmed njih, v kateri je bil solastnik tudi SCT, osem let prvi Zidarjev nadzornik, stiskal podizvajalce, poceni in pod mizo privatiziral SCT…

Več: Dnevnik