Marko Rijavec: Bog stopil na svet kot navaden, majhen, nemočen otrok

To, da je napol slep starec v templju nekega otroka, ko ga je sprejel v naročje, prepoznal kot »Odrešenika, ki si ga poslal vsem ljudstvom: luč v razodetje vsem narodom in v slavo Izraela, tvojega ljudstva« (Lk 2,30–32), je zgovorna stvar, tudi za nas, ki so nam ljudje dnevno izročeni v varstvo, ki nam jih polagajo v naročje – da bi v njih spoznali Njega.

Koronavirus širi se kot jedrska eksplozija

Poseben čas

Za vsako prijaznost, ki jo doživimo od drugih, odgovorimo tako, da smo prijazni do dveh drugih ljudi. Ta dva bosta prijazna do štirih. Ti štirje do osmih. Naj se prijaznost, sočutje, skrb širijo hitreje kot virus. Naj se med nami namesto virusa eksponentno širi človeškost.

Jože Bartolj: Bila je Osankarica, prihajajo Dražgoše

Kaj ne bi mogli na tragične trenutke naše zgodovine, kot so Osankarica, pot 14. divizije ali Dražgoše, po 70 letih in več, pogledati v luči tolikih (nepotrebnih) smrti, tolikih izgubljenih prihodnosti nedolžnih, da bi bile mogoče samo besede žalosti in joka?

Dialog, sočutje, sprava

Foto: fineartamerica.

Zdi se, da so Božji načrti takšni, da smo v Evropi ravno slovenski katoličani tisti, ki imamo posebno poslanstvo sebe in svoj narod evangelizirati skozi odpuščanje in spravo.

Beri dalje

Ljudje iz posebne snovi

Na vrh partije so se prebili posebni ljudje, ki so bili sposobnosti krutosti napram svojim konkurentom. V zavetju vojne jih nič več ni oviralo, še najmanj pa partnerji iz Osvobodilne fronte, da te svoje krutosti niso izvrševali proti svojim sodržavljanom. Po revoluciji so si uredili sistem, ki je bil ljudem iz posebne snovi naklonjen – patokracijo.

Mons. Gašper Rudolf: Bogatin ni hudoben. Bogatin je tragičen.

Jezusovi priliki današnje nedelje (Lk 16,19-31) nastopata bogatin, ki se ukvarja s svojo pomembnostjo, udobjem, prijatelji, gostijami ter ubogi in povrhu še bolan berač, ki pa mu Jezus da lepo ime svojega prijatelja iz Betanije, Lazarja. Lazar pomeni ‘Bog pomaga’. Prilika se razplete po njuni smrti, ko bogatin ugotovi, da ukvarjanje samo s samim seboj in svojimi zvezami človeka onesposobi, da bi bil blizu ljudem, Lazarju še posebej, in za bližino z Bogom.

Bogataš in Lazar

„Pravico imam!“ Mladi in stari bodo v današnjem času vedno znova izrekali to frazo. Navajeni smo, da nam na podlagi starosti, statusa, premoženja, izobrazbe ali česarkoli že pripadajo ustrezne dobrine – in smo se pripravljeni … Beri dalje

Kazen za brezčutnost

Na drugega gledamo skozi prizmo koristi, kot na predmet, katerega edini namen je, da služi zadovoljevanju kratkotrajne želje. Kot da je človeška družba postala velik supermarket, v katerem jemljemo druge ljudi, da bi jih izkoristili, in jih nato vračamo z reklamacijo in vzamemo neke druge ljudi. Ta trend, ki obstaja zagotovo pri mladi generaciji, imenujejo narcisoidnost.

Dejavno sočutje – mera demokratičnosti

Primera koroških dečkov in podjetnika Smrtnika sta le vrh leden gore. Opozarjata, da se v državnih strukturah in med njenimi »ministri« – tistimi torej, ki bi ji morali streči, služiti – krepi duh večvrednosti in posebnosti, nedotakljivosti in ošabnosti. Država omogoča nastajanje »novega razreda«, nove jare gospode … Imajo oblast, imajo se za oblast, in … nihče jim nič ne more!

T. Mazovec, ŠRCD: Prisluhni svojemu telesu

Bliža se poletje in časopisni ter drugi mediji nas s članki in oglasi že lep čas vabijo k telesnim preobrazbam, izgubi kilogramov, ki so se nabirali v zimskem času/med nosečnostjo/že več let/skozi vse življenje. Če … Beri dalje

Izvir sočutja

Lahko bi bila dvojčka. Kako zelo sta si podobna! Ali ste ju opazili? Pa ne z gledanjem, temveč s poslušanjem. Govorim o današnjem prvem berilu in evangeliju. Med njima namreč lahko opazimo presenetljivo identičnost. V … Beri dalje

Sebičnost dobrote

Slike migrantov in beguncev pri vseh zbujajo občutek za skrb in sočutje. Pri nekaterih pa posnetek (ki se je ušel cenzorju politične korektnosti) množice zdravih mladih moških, ki kriči, »Alah je velik«, zbuja občutke za pripadnost. Da prihajajo navijači nekega drugega moštva, kot smo mi tukaj. Dogaja se invazija, pravijo.

Izbrisani tudi po smrti

70. obletnica konca druge svetovne vojne, ki je z revolucijo še dodatno poglobila tragedijo slovenskega naroda, pomeni res neke vrste čas skrajnosti, kot je zapisal zgodovinar Hobsbawm. Ne gre le za skrajne ideološke ekstremizme, posebej … Beri dalje

F. Petrič, Družina: Slovenska maj in junij

Tragična zaznamovanost slovenskega naroda Stota obletnica začetka prve svetovne vojne, ki je bila lani, in letošnja sedemdeseta obletnica konca druge je za marsikoga priložnost za spominjanje in premišljevanje o usodnosti dni, ki so jih preživeli … Beri dalje