Kdo je Marko Milosavljević? Če ne veste, je to en velik strokovnjak za medije

Marko Milosavljević (Foto: STA)

Čemu ta prispevek?

V četrtek, 23. junija, je bil v Odmevih spet prijateljski pogovor med Tanjo Starič in Mojco Šetinc Pašek (tu gre skorajda za incestni kontakt, ker sta iz istega gnezda družbeno političnih delavcev na RTV-ju) ter nato z dr. Markom Milosavljevičem kot edinim (edinstvenim) predstavnikom medijske stroke, odkar se je malce odmaknila dr. Sandra Bašić Hrvatin.

Zanimiva predstavitev velikega strokovnjaka na spletni strani FDV

Na spletni strani FDV (bivša FSPN, katere pokrovitelj je bil Stane Dolanc) 24. 6. 2022 piše naslednje:
prof. dr. Marko Milosavljević,
Katedra za novinarstvo
Center za družboslovnoterminološko (to črkovalnik prevede v družboslovno terminološko) in publicistično raziskovanje

Kontaktne informacije:
Službeni telefon: 01/ 5805-253
Email: [email protected]

Govorilne in uradne ure:
Pozdravljeni,

Govorilne ure bodo v sredo, 22. decembra prek zooma, in sicer ob 10h, na povezavi

https://uni-lj-si.zoom.us/j/98920423034

Za pogovor se prosim najavite prek maila in boste dobili točen termin.

Lp, MM

Prostor:
B 107a

Sodelovanje pri predmetih:
Dodiplomski študij
Medijske politike in regulacija
Novinarsko sporočanje 1
Novinarsko sporočanje 2
Podiplomski študij
Novinarska zgodba in fotografija
Sodobni problemi novinarstva
Uredniško delo

Ekspertna področja:
Novinarski žanri
Novinarsko sporočanje in metode
Medijska regulacija
Medijsko poslovanje
Odnosi politike, medijev, novinarstva in družbe
Javni radiotelevizijski sistemi
Poslovni vidiki medijev in novih medijev

Njegov izpis na Cobissu je precej dolgočasen

Pobrskal sem malce tudi po Cobissu. Nič pretresljivega. Kakih 260 naslovov (v glavnem časopisnih člankov) pod njegovim imenom in nato še približno toliko pod njegovim mentorstvo oz. ob soavtorstvu. Ker nam ob konstantni medijski krizi skače skorajda iz vseh medijskih strokovnih analiz v osrednjih medijih, celo zelo malo.

Spletna predstavitev Marka Milosavljevića kot kovačeva kobila

Malce se bom obregnil ob njegovo predstavitev na spletni strani, saj nas v šolah in na tečajih učijo, kako naj bi bila prikazana predstavitev posameznika. Spletna stran šole je tudi medij (za kar je Marko predstavljen kot izjemen strokovnjak), po katerem se pripravljajo sporočila za javnost.

Najprej komentar o ažurnosti. Sicer poznamo rek o kovačevi kobili, vendar bi moralo biti na strani samo aktualno. Govorilne ure za december (neznanega leta) nikakor niso aktualne.

Drugo, kar me je zmotili je naslov Centra za … V nazivu je najprej navedeno, da je to center za družboslovno terminološko raziskovanje, potem pa za mene nerazumljeno publicistično raziskovanje. Ali se publicistično raziskuje? Tega načina raziskovanja ne poznam oz. nisem sposoben razumeti, kako naj bi se raziskovanje izvajalo publicistično. Če pa je mišljeno raziskovanje publicistike, potem pa ima Marko težave s prvim delom naziva – terminologijo.

Tretje je v povezavi s predmeti, pri katerih kot profesor sodeluje, in njegovimi ekspertnimi področji. Vidi se lepo. Vendar mi nekaj manjka. Pri predmetih manjka integriteta novinarja, pri ekspertnih področjih pa mediji in ustvarjanje prave resnice.

Našteti predmeti so lahko sicer poglavja, ne morejo pa imeti zadosti vsebine za predmet

Kratek komentar. Vsi trije predmeti na dodiplomski stopnji skupaj zagotovo ne obsegajo toliko tematike, da bi zbrani vsebovali zahtevne vsebine za npr.: pet ali šest kreditnih točk. Za tiste, ki ste malce manj vpeti v poučevanje, naj povem, da se vsak predmet točkuje, študent pa mora po določenem ključu pridobiti zadostno število točk za zaključek semestra (leta oz. študijskega programa). Podobno velja za podiplomski študij. Vsekakor pa bi bilo treba dognati, kje se predava o integriteti novinarjev. Integriteta je sicer eden izmed najbolj zlorabljenih pojmov. Večina novinarjev v osrednjih medijih pa o tem ali nič ne ve ali noče nič razumeti ali pa integritete dejansko zavestno ne poseduje.

Zakaj to omenjam tukaj? Ker so drugače vsi navedeni predmeti lahko pač eno izmed poglavij predavanj. Eno izmed poglavij pa bi morala biti tudi integriteta novinarja (na prvi ali pa podiplomski stopnji). Sam sem pripravil kar precej gradiva za predmete, ki sem jih predaval, tako da malce razumem, kaj je lahko vsebina poglavja oz. kaj in koliko snovi mora vsebovati predmet.

Ali je Marko Milosavljević strokovnjak za neko področje, lahko ocenijo samo drugi

Še o ekspertnih področjih. Ker njegov center raziskuje družboslovno terminologijo, bi bilo zanimivo spoznati, kaj se skriva pod navedeni področji. Npr., kaj si predstavlja pod področji, kot so novinarsko sporočanje in metode (česa?), medijska regulacija (mogoče je to povezano z regulacijo medijev – to smo včasih poimenovali tudi s preprosto besedo cenzuriranje), medijsko poslovanje (verjetno je tu menil poslovanje medijev), ker če že je center za terminologijo, potem moramo pričakovati zelo natančno in enoznačno poimenovanje. Pa niti ni pomembno.

Ali je človek strokovnjak, demokrat, resnicoljub, poštenjak ipd., nihče ne more oceniti sam, temveč mu to oceno da okolica. Jaz lahko ocenim samo, da je ekspert za ustvarjanje resnice, ki nima nobene zveze z realnim stanjem. Ves čas nabija iste floskule in pričakuje, da se bo stokrat ponovljena laž prijela kot resnica. Tudi način, kako ustvarja to resnico, zelo spominja na (baje) avtorja oz. mojstra prej izrečene trditve o stokrat izrečeni laži. Marko, tako kot Göbbels, z očmi niti ne trene, ko se tako zlaže, da je laž zelo lahko dokazati. To pa res dobro obvlada. Klobuk dol.

Zaključimo. Marko je po definiciji, katero sem predstavil v članku, kaj je strokovnjak oz. kaj politično nastavljen kader, izjemno velik strokovnjak.