Kako se je Jan Plestenjak znašel v vlogi duhovnika v rakovniški cerkvi

Foto: Youtube.
Foto: Youtube.

Jan Plestenjak je konec januarja 2016 predstavil nov videospot za pesem Prelepa za poraz. V videospotu pevec nastopa v vlogi duhovnika v talarju, prizori v rakovniški cerkvi pa se prepletajo z odlomki iz nadaljevanke Usodno vino. Videospot je objavljen na youtube profilu založbe Menart Slovenia, kjer je zapisano: “Zahvaljujemo se župniku Mirku Simončiču, da nam je prijazno dovolil snemanje v prostorih Župnijske cerkve Marije Pomočnice na Rakovniku v Ljubljani.”

Ker so bili odzivi na posneti videospot različni, smo župnika Mirka Simončiča in druge odgovorne v Cerkvi vprašali po razlogih za odločitev, da dovolijo snemanje in kako je z uporabo sakralnih prostorov v namene kot je snemanje videospota.

Mirko Simončič pojasnjuje, da so mu v Volk video produkcija predstavili koncept videospota za nadaljevanko Usodno vino, po katerem “glavni igralec (Jan Plestenjak), oblečen v duhovniško oblačilo, čaka v cerkvi mladoporočenca za obred poroke, vendar nikoli ne prideta”. Rakovniški župnik je med razlogi za odobritev snemanja v cerkvi izpostavil, da bi videospot lahko koristil “za večjo odločnost na poti zvestobe na skupni poti zakonskega življenja”. Mirko Simončič je še izpostavil, da zaradi te pastoralne spodbude tudi ni računal najema cerkve. Videospot je dobil v vpogled pred objavo in v njem ni videl nič spornega. Sam videospot ocenjuje kot dostojnega, bo pa zaradi različnih odzivov nanj v prihodnje pri podobnih pobudah bolj previden.

Za odziv smo povprašali tudi Janeza Potočnika, salezijanskega inšpektorja, ki nam je pojasnil, da o snemanju videospota v cerkvi Marije Pomočnice na Rakovniku ni bil predhodno obveščen. Kot odgovornemu za salezijansko družbo na Slovenskem se mu ne zdi primerno, da je bil ta videospot posnet v rakovniški cerkvi. Povedal pa je, da je po redovnem pravu salezijancev za dogajanje v sami Župniji Ljubljana-Rakovnik odgovorna tamkajšnja skupnost salezijancev. “Razni estradniki za svojo promocijo ne potrebujejo uslug C/cerkve – in menim, da tudi Cerkev (oz. krajevna cerkev – župnija) ne potrebuje reklame raznih estradnikov na način, kot se je to zgodilo v omenjenem primeru,” je zaključil Janez Potočnik.

Kot nam je še povedal Janez Potočnik tudi na splošno nasprotuje uporabi sakralnih prostorov v komercialne namene, zato smo pri Slovenski škofovski konferenci (SŠK) preverili, kakšna načela in omejitve pozna slovenska katoliška Cerkev na tem področju. Na SŠK primer obravnavajo kot koncert v sakralnem prostoru, glede katerih so bila določila opredeljena že leta 1988. Med njimi je tudi določilo, da župnik ne sme na svojo roko dovoliti koncerta v cerkvi brez poprejšnjega dovoljenja ordinariata Nadškofije Ljubljana. “Izvajalci koncerta naj bi nastopili zunaj prezbiterija. Svetost kraja zahteva od izvajalcev in obiskovalcev primerno obleko in vedenje,” še sporočajo iz SŠK.