Turk odgovarja Štruklju: Sviz ni tisti, ki izbira ministre

Vir: STA. Minister za izobraževanje Žiga Turk je v odzivu na zahtevo Sviza po njegovem odstopu dejal, da Sviz ni tisti, ki izbira ministre. “Naloga Sviza je, da je konstruktiven in da pomaga iskati rešitve,” pravi minister in dodaja, da je do zdaj to konstruktivnost pogrešal. Po njegovem mnenju je mogoče najti rešitve, da odpuščanj v šolstvu ne bo.

Na očitke, da morda ni pravi človek za resor, ki ga vodi, Turk odgovarja z oceno, da svoj resor obvladuje. “Ta resor je velik in verjetno sem tudi zato, ker ga obvladujem, za koga moteč,” je dejal ob robu mednarodne konference o prenosu tehnologij na Institutu Jožef Stefan.

Glede protestnega shoda, ki ga napoveduje Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (Sviz), minister odgovarja, da stvarem ni mogoče nasprotovati, dokler ostajajo v mejah legalnosti in legitimnosti, vendar “ne pričakujem, da bi se kakšen denar našlo na cesti ali da bi cesta pomaga graditi dialog”.

Izračuni, koliko ljudi bi ostalo na cesti, če bi sredstva v šolstvu oklestili v višini, kot je predvideno, so po besedah ministra zelo odvisni od “tega, na kakšen način bi to izpeljali”, ni pa želel govoriti o konkretnih številkah.

Minister sam sicer ni čisto prepričan, da bo do odpuščanj sploh prišlo. “Mislim, da lahko najdemo rešitve, da bi lahko zvozili tudi brez odpuščanja, če bi se vsi potrudili,” je dejal. O tem, kaj narediti, da odpuščanj ne bi bilo, so sicer po njegovih besedah potrebni še pogovori: “Tukaj je sindikat partner. In naredil bi dobro potezo, če bi se začel kazati kot konstruktiven partner v pogovorih.”

Turk je danes zanikal ugibanja o ukinjanju glasbenih šol. Te, kot pravi, ostajajo, bodo pa deležne podobnega varčevanja kot vsi ostali deli šolskega sistema.

Na navedbe predsednika Sviza Branimirja Štruklja, da so tako globoki rezi v šolstvo “verjetno nujni nastavki, ki so potrebni za ustanovitev druge republike”, minister odgovarja: “To je absolutna neumnost. Na to bi lahko odgovoril tudi tako, da je morda lahko kdo opazil, da je tukaj najbolj nekooperativen del javnega sektorja in se mu zato postavljajo tako slaba izhodišča.”

Na vprašanje, ali se bo boril za več denarja za šolstvo, pa odgovarja, da je “zadeva” v parlamentu in da se lahko ukrepi sprejemamo samo še tam. Se pa strinja, da je zmanjšanje sredstev na področju šolstva zelo veliko.

Vir: STA.