Kako naj reagira pravi moški na ‘palmova drevesa, oceanski vetrič, modro nebo in bikini kurbe’?

PalmeZadnjič sva z ženo kupovala poletne hlače zame. Zašla sva tudi v trgovino New Yorker. Si malo ogledujeva in opazim plakat, na katerem je bil mlad moški z majico brez rokavov. Na njej pa napis: “Palm trees, ocean breeze, blue sky, bikini bitches (palmova drevesa, oceanski vetrič, modro nebo, bikini kurbe)”. Kako gre vse to skupaj: romantični prvi trije napisi in zadnji – brutalno nespodoben? Vsaj zame – starega konservativca je napis izredno nespodoben. Kaj naj si misli dekle, ki bi recimo hodila s fantom, ki bi nosil majico s takim napisom? Kaj če bi bilo to dekle moja hčerka? Doma sem si še na internetu ogledal reklamo za to firmo. Res, fant v majici z zgornjim napisom se v reklami druži z dvema dekletoma v zgodnjih dvajsetih, ki se (v reklami) v resnici v nekaterih prizorih obnašata kot dve bikini kurbi.

Tu ne bova kupovala

“Žena greva, tu ne bova kupovala”, je bila moja reakcija v trgovini. Zdaj vidim: premalo. Kaj naj bi storil moški, ki mu je mar, v takem primeru? Pogledal stran, protestno odšel iz trgovine, zahteval knjigo pohval in pritožb ter vanjo vpisal svoje nestrinjanje, poklical vodjo poslovalnice in se pritožil, napisal protestno pismo vodstvu korporacije? Sam sem pofotkal plakat ter protestno odšel iz trgovine. In napisal tale članek … Drugič bom zahteval vodjo in se pritožil. Pisno. Saj morda ne bo prijelo, a vendar, si predstavljajte, da bi to naredilo na tisoče, na milijone moških po Evropi? Kar naprej bi zahtevali vodjo poslovalnice in pisali nestrinjanje v knjige pritožb, odkorakali bi ven iz trgovin in tam nikoli več ničesar kupili. Predvsem pa ne dali denarja svojim mladcem, mladenkam, da kupujejo take izdelke. Obenem pa povedali naokoli in naredili anti reklamo. Sam verjamem v moško združeno moč.

Sem se vprašal, če bi fant v majici s takim napisom dvoril moji hčerki, bi bil pripravljen opozoriti ga na nespodobnost? Ali bi zahteval, da majico sleče? Kako bi pravzaprav reagiral? Bi imel dovolj poguma, da bi mu sploh kaj rekel?

Pravi moški se bori

Pravi moški se bori, da varuje. Stori nekaj. Tale stavek pripisujejo angleškemu politiku Edmundu Burkeu: “Vse kar je potrebno za zmagoslavje zla je, da dobri moški ne naredijo ničesar.” Ja, pravi moški je čuječ, pomeni, da opazuje svet, da si recimo angleške napise sploh prevede, da vklopi glavo in “preseje”, kaj je prav in kaj narobe. Potem pa nekaj naredi. Pogumno. Najlažje je seveda kar iti mimo in ne imeti problemov. Najlažje je reči, da se tako in tako nič ne da. Najlažje je – narediti “nič”. Četudi to ni pravi “nič”. Ta “nič” je pač ignoranca, vseenost.

Posledica je silvesterska noč v Nemčiji

Potem pa pride v Evropo na tisoče mladih moških in na silvestrsko noč – recimo v Nemčiji – “prešlata” in posili na tisoče mladih žensk. Evropski moški pa spet – ne naredi nič. Ker že prej velikokrat, ob manjših stvareh, ni naredil nič. Zato ni razvil “mišic” poguma, se pač ni streniral v manj zahtevnih situacijah. Evropski odrasel moški, pravzaprav ni odrasel, je nekako postal ne-moški, androgin, obstal tam nekje med fantkom in adolescentom, na meji poženščenosti.

Vseeno menim, da je nekaj moškega ostalo med nami. Čas je, da se starci začnemo opogumljati med seboj, čas je, da se odzivamo na seksualizacijo – tako, da kaj naredimo, da si začnemo sami krepiti “mišice” poguma in k temu spodbujamo svoje sinove. Mladi to od nas to pričakujejo in si želijo. Verjemite!

Foto: Aleš Čerin