Dan socialnih medijev in kriza zaupanja

Kdo ne pozna socialnih medijev kot so Facebook, Twitter, Wikipedija, blogi? Velik spletni portal Mashable se je domislil praznovanja dne, ki naj zaznamuje revolucionarni preobrat v pojmovanju medijev, ki so postali resnično socialni.

Ta dan bo 30. junij 2010, ko lahko praznujete tako, da se v živo udeležite srečanja navdušencev nad socialnimi mediji, če ga v vaši bližini ni, ga lahko organizirate ali pa preko socialnih medijih pišete o njih. Ljudje so se dobro odzvali, tako da bo organiziranih vsaj 340 srečanj v 74 različnih državah. Tudi v Sloveniji, v Ljubljani (kraj še ni določen).

Internetna orodja, ki so omogočila resnično podružabljanje medijev (tudi naš medij Časnik.si deluje na ta način). Moč besede se hitro seli iz etabliranih medijev (tisk, radio, televizija) na internet, kar že povzroča finančne težave tiskanim medijem, ki hitro izgubljajo svoje naročnike. V Sloveniji s hitrostjo okoli 2-6 % na leto (v poprečju 3,4 % na leto)*.

Izgleda, da ljudje čutimo, da etabliranim medijem preprosto ni več mogoče zaupati, zdi se kot  da ljudje vedno bolj postajamo medij drug drugemu. V teh časih si vsakdo z zelo nizkimi stroški lahko izgradi svoj medij – blog, začne pisati, si s časom pridobi krog bralcev, ki, če je pisanje kakovostno, postanejo zvesti. Vse na podlagi medosebnega zaupanja. Po moji oceni lahko etablirani mediji preživijo v prihodnosti samo s postopno in sistematično izgradnjo zaupanja v nas uporabnikih.

*Podatki za obdobje 2005-2009