D. Črnčec za Siol.net: “Koliko multikulturalizma je v Katarju, ki financira džamijo v Sloveniji? Nič.”

Pod krinko multikulturalizma nekateri poskušajo uničiti našo kulturo, trdi strokovnjak za varnostna vprašanja Damir Črnčec. Z njim smo spregovorili o varnostnih tveganjih za Slovenijo in Evropo, evropski pripravljenosti na nov val migrantov in o možnostih za dolgoročno rešitev tega vprašanja.

Slovenija je bila vedno uvrščena med zelo varne države. Se to v zadnjem času spreminja?

Varnost je zame relativna kategorija – občutek varnosti je tisti, ki narekuje varnost. Po osamosvojitveni vojni smo se v Sloveniji počutili varne. To so kazale tudi raziskave javnega mnenja. Nismo se počutili ogrožene od vojaških groženj ali groženj terorizma. Bolj nas je ogrožal strah pred brezposelnostjo, prometnimi nesrečami, drogami. Zdaj se je trend obrnil. Danes skoraj vsak drugi slovenski državljan kot grožnjo že zaznava terorizem. Teroristični napadi so se zgodili v državah, ki so zelo blizu nas, v državah, s katerimi nas družijo skupne vrednote in način življenja.

Slovenija še vedno je varna država, skrbijo pa me – in tudi zadnji dogodki to potrjujejo – napadi migrantov in ljudi, ki nelegalno posedujejo orožje, na policiste. Ko zdaj poslušamo, da si policisti z lastnimi sredstvi kupujejo neprebojne srajce, je to pokazatelj, ki bi moral vzbujati zaskrbljenost. Država bi tu morala nameniti milijon in pol evrov in okoli 4.500 operativnih policistov opremiti s temi srajcami. Za relativno majhen denar bi to imelo velik pozitivni učinek v policijski strukturi. Tu izgovorov o zamudnih javnih naročilih ne bi smelo biti. Nakup 4.500 jopičev je veliko pomembnejša zadeva za manjši denar, kot je na primer nakup policijskega vodnega topa, ki je represivno in ne preventivno orožje. Torej orožje namenjeno represiji nad lastnimi prebivalci, medtem ko imajo zaščitni jopiči popolnoma drugo vlogo.

Vaša nedavno izdana knjiga nosi naslov Kresovi in trenutno dogajanje primerja s turškimi vpadi. A takrat je bila situacija bolj jasna – invazija. Niso danes zadeve veliko bolj zapletene?

Kresovi imajo tudi predkrščansko simboliko – luč, simbol upanja. V podzavesti Slovencev so ostali kot načini označevanja nevarnosti, ki prihaja. Kurjenje kresov na naših hribih se je ohranilo, saj imamo še vedno kresno noč. Želel bi si, da bi od svojih prednikov ohranili tudi razumevanje, kaj se okrog nas dogaja.

To bi dal v kontekst dveh stvari. Islamski radikalizem sem poimenoval tudi četrti totalitarizem. To je prvi verski totalitarizem. Vsi trije prejšnji – nacionalsocializem, fašizem in komunizem – so izvirali iz laične ideologije, marksistične ideologije, medtem ko je ta verski totalitarizem. Zakaj totalitarizem? Ker je njegova ideja uničiti vso politično in tudi versko opozicijo v družbi, v katero pride, in kot edina ideologija prevladati tako na posvetni kot na religiozni ravni. Gre za oblikovanje verske države. Ta totalitarizem, ki ga najbolj plastično simbolizira Islamska država, in njegove posledice vidimo v Evropi v terorističnih napadih.

Danes dogajanje seveda ni enako, kot je bilo v 15. in naslednjih stoletjih, se pa teh časov spominjajo na Madžarskem, v Avstriji, v balkanskih državah. Zahod jih ne razume. Razumejo jih tisti, ki so bili soočeni z neposredno nevarnostjo turških vpadov iz Osmanskega cesarstva in so bili več stoletij podjarmljeni.

Ob tem pozabljamo, da se tudi turški predsednik Erdogan spominja tega časa in sanja o novi vlogi Turčije, Osmanskega cesarstva, kot je nekdaj bilo. Večkrat je javno govoril, da je njegovo vodilo islamizacija. To razumem kot tretji poskus islamizacije Evrope, ki je seveda veliko bolj prefinjen. Ne gre za vojaške napade in obleganje mest, kot je bilo včasih, ampak za sistematično pošiljanje prebivalstva, migrantov v Evropo, ki so vrednostno muslimanski. Svet se spreminja, taktika se spreminja, cilj ostaja isti. Že desetletja v mošejah Severne Afrike pridigajo, da bodo Evropo pokorili z demografijo. Gre torej za sistematičen načrt. O tem je javno govoril Gadafi, to ni nobena skrivnost. Mi pa pred tem zaradi t. i. politične korektnosti mižimo in molčimo.

Pogovarjala se je Urška Makovec. Več lahko preberete na siol.net.