Kot otrok sem veliko časa preživela v naravi, na kmetiji in v gorah. V času šolanja sem se pridružila planinski organizaciji, se udeleževala taborov in izletov planinskega društva. Tudi s starši smo vikende in počitnice preživljali v gorah. V srednji šoli sem postala vodnica na Planinskem društvu Nova Gorica.
Kaj sem se naučila in spoznala v gorah?
1. Spoznala sem meje svojih zmogljivosti. Naučila sem se vztrajati in tudi odnehati, ko je potrebno.
2. Naučila sem se opaziti najšibkejše in se prilagajati tempu šibkejšega. Ker cilj je varen povratek vseh v dolino (ne le doseči vrh). Tako sem se učila sodelovati, vključevati in ne tekmovati. Morda le tekmovati sama s seboj, primerjati sebe s predhodnimi dosežki in vztrajati.
3. Spoznala, da se v življenju (npr. ob pisanju knjige) vedem enako kot pri hoji v gore. Na začetku se zaženem, za pot navzdol pa upočasnim in mi počasi zmanjka energije. In v takih trenutkih je lepo imeti ob sebi ljudi, ki me podpirajo.
4. Učila sem se opazovati in opaziti naravo. Skrbeti zanjo. Smeti odnesti s seboj v dolino. Opazovati razvoj vremena in okolico, za boljšo orientacijo. Biti sama s sabo in prisotna. Osredotočena nase, na dihanje, gibanje in telo. Opazovati misli in vpliv misli na težavnost ali lahkotnost hoje ter motivacijo.
5. Se učila na napakah. Ko na poti nisem slekla vrhnjih oblačil, me je na vrhu zeblo.
6. Učila sem se gibati v naravi, ki prinaša spretnosti za življenje do te mere, da so postale samoumevne. Tako zelo samoumevne, da sem jih pri sebi in otrocih, ki sem jih vodila v gore ozavestila šele zadnje desetletje. Ko sem v gore vodila otroke, ki niso zmogli hoje po neravni podlagi (npr. po skalah), izgubljali so ravnotežje in smo jih morali voditi na roki (držati za roko in podpirati ravnotežje).
7. Spoznanje, da je deliti z drugimi imeti več. Vedno smo hrano in druge stvari ponudili drugim in tudi prejemali. Saj veste, sosed ima vedno boljšo malico in bonbone.
8. Učila sem se potrpljenja, ko mi je bilo vroče ali, ko sem bila lačna. Odkrila spoznanje, da vse ni vedno takoj dosegljivo, a je toliko slajše, ko je. Tako malica še bolj tekne. Otroci pravijo, da je malica najboljši del izleta.
9. Učila sem se učiti in poučevati z vsemi čuti, umirjeno, brez omejitve časa in šolskega zvonca. Učiti se tako, da vzpostavimo odnos z mladimi in se povežemo z njimi. Učiti se tako, da doživim in odkrijem. Ker izkušnja prinese spoznanje.
10. S tem se seznam ne konča, saj vsak dan odkrijem kaj novega in občutim hvaležnost.