Predlog ministru Marušiču

Minister Dorijan Marušič, mora v sklopu svojih poletnih obiskov po Sloveniji, v različnih zdravstvenih ustanovah, takoj začeti z izvajanjem ustreznih postopkov za preprečevanje organizacijskih napak, ki se dogajajo v mreži zdravstvenih ustanov v Sloveniji.

Razmere na oddelku za sprejem pacientov v Zdravstvenem domu v Ljubljani, ki so se razkrile v primeru smrti makedonskega delavca, so pokazatelj neurejenih razmer na področju zdravstvenega zavarovanja tujih delavcev v Sloveniji in sistemskih pomanjkljivosti v zdravstvenem varstvu tako na primarni, kakor tudi na sekundarni ravni, ter tudi na UKC-ju v Ljubljani!

Nejasna so pravila triaže, kjer bi moralo veljati, da se nekdo mora odločati o zdravstvenem stanju pacientov in ob sprejemu odrediti prednost obravnave pri dežurnem zdravniku, glede na prizadetost bolnikov! Tuje zdravstvene ustanove na vseh ravneh imajo triažo računalniško podprto. To pomeni, da po vnosu osnovnih parametrov, kot so kri, voda, tlak, temperatura itd. Računalnik sam opredeli stopnjo ogroženosti pacienta in ga v skladu z zajamčeno zasebnostjo, označi z ustrezno barvo: rdečo, rumeno, zeleno in belo. Rdeča barva pomeni najvišjo stopnjo ogroženosti in izrazito urgentno obravnavo, bela barva pa sporoča, da je obisk pri zdravniku možen tudi kakšen drug dan! Na ta način se zdravnik ukvarja samo z ljudmi, ki resnično potrebujejo nujno medicinsko pomoč!

Tovrstne neustrezne razmere na področju celotnega zdravstva v RS so znane že več kot desetletje in tudi tokrat so se »odkrila« samo stara dejstva. Na ministrstvu se torej že dolga leta samo sprenevedajo, nič pa ne ukrepajo! Strokovni interni nadzor ministrstva, po vsakem takšnem nesrečnem dogodku vedno znova odkrije hude sistemske nepravilnosti, katerim praviloma sledi odločno sporočilo ministrstva za pomiritev javnosti, da bo primerno ukrepalo in takoj izdalo nova navodila in protokole itd. Do naslednjega tragičnega dogodka pa se ne zgodi prav nič!

Povsem nesprejemljivo in strokovno nedopustno je dejstvo, da opravi na urgentnih sprejemih prvi stik s pacienti administrator ali zdravstveni tehnik. To je dolžnost in odgovornost zdravnika in nikogar drugega. Temu pridodamo še resne težave tudi v medsebojnem komuniciranju zaposlenih ter odsotnost ustreznih navodil in protokolov za sprejemanje pacientov in je mera polna. 

Nadzor nad neustrezno prakso, zagotavljanje ustreznih organizacijskih navodil in protokolov ter drugi ukrepi za izboljševanje kakovosti zdravstvene obravnave pa so v prvi vrsti naloga vseh odgovornih na ministrstvu.