Na prvem mestu ni vprašanje svobode, pač pa vprašanje življenja

Trideset let notranjih frakcijskih bojev za čim večji delež davkoplačevalskega denarjaTa hudičev virus je razdelil človeštvo in posledično tudi slovensko družbo. Sam pojav je najprej veliko znamenje človeške nemoči in majhnosti, saj nas je spravil na kolena virus, ki bi ga skoraj lahko opredelili kot nekaj, kar je od znotraj votlo okrog pa ga ni nič. In vendar je, in vendar napada in ogroža življenje vsakogar od nas. Če kdo še vedno trdi, da nam zdravniki iz bolnišnic lažejo in da je vse skupaj prevara ter da se na intenzivnih oddelkih ne odvija boj med življenjem in smrtjo, naj stopi do kakšne sestre z intenzivnega oddelka in jo vpraša, kako zabija čas v službi. Če mu niti to ne koristi, da se strezni, bi predlagal, da za tiste, ki protestirajo, bolnišnice organizirajo dneve odprtih vrat, mimohoda na intenzivnih oddelkih namesto neumnih protestov. S tem bi jih sicer dodatno obremenili, morda pa bi le koristilo, da bi tudi slepi spregledali.

Skoraj ni več širše družine, kjer ne bi vsaj kdo zbolel za covidom-19, ljudje pa še vedno pametujejo. Dejstvo je, da pri vsaki virozi bolj ali manj vemo, kako se začne in kako poteka ter izzveni. Pri tem hudiču pa je pri vsakem bolniku drugače in nepredvidljivo in ljudje različno reagiramo. Vemo pa, da je ena najhujših oblik povezana z dihalnimi težavami. Brez zraka pa ne more nihče preživeti!

Novega koronavirusa si ni izmislila nobena oblast

Predpostavljam, da od tu naprej lahko razmišljam na predpostavki, da virus je in da ogroža človeško življenje. Kot kristjan ne morem pogledati v Sveto pismo in tam najti recept, po katerem naj se borim proti temu zlu. Nekateri katoliški in krščanski krogi dejansko to počnejo, s tem da se zatekajo v apokaliptične scenarije Janezovega Razodetja. Recimo, da je to res eden od apokaliptičnih jezdecev, ki želi po diktatu satana uničiti človeško življenje. Temu bi kot teolog težko a priori nasprotoval in ugovarjal. To možnost dopuščam. Ampak apokaliptični jezdeci so bili tudi totalitarni sistemi dvajsetega stoletja, nacionalsocializem, fašizem in komunizem. Po njihovem zgodovinskem propadu ne spoštujemo niti ne proslavljamo tistih (izjeme so vedno izvzete in potrjujejo pravilo), ki se tem jezdecem niso uprli, ampak one, ki so se jim.

Vsi ti družbeni sistemi so načrtno in s silo omejevali človekovo svobodo in napadali človekovo dostojanstvo. Njim v nasprotovanje in v zaščito človeka smo leta 1948 dobili deklaracijo človekovih pravic. Težko razumem tiste, tudi razumnike, ki v sedanji situaciji zagovarjajo, da je svoboda najvišja stopnja civilizacijske pridobitve in da oblasti nimajo pravice to svobodo omejevati. Najprej je treba poudariti, da si nobena aktualna oblast v Evropi ni izmislila virusa, še manj ga je naredila za sistemsko ideologijo, s katero želi na dolgi rok spremeniti človeka in njegovo kulturo. Totalitarni sistemi so imeli točno določeno vizijo o človeku, in kdor ni tega sprejel, so mu po možnosti vzeli življenje, v najboljšem primeru pa omejili svobodo na zelo radikalen način.

Nič od tega ne počnejo sedanje oblasti, niti slovenska ne. Argument, ki to potrjuje, je evidenten. Ukrepi so se prilagajali višjemu ali nižjemu številu okuženih. V letošnjem poletju smo praktično zadihali svobodo s polnimi pljuči. Smo na to pozabili? Totalitarci drugače od domnevnih sodobnih avtoritarcev vztrajajo pri svojih ukrepih do konca, dokler njihov sistem ni politično in vojaško poražen.

Cepivo deluje in predstavlja eno od sredstev za boj proti virusu

Aktualne oblasti v Evropi so različnih barv, od levih do desnih. Nobena se ni obnašala na način, da bi državljanske svoboščine kratila brez razloga in brez ugotovljenih dejstev, ki jih posreduje epidemiološka in imunološka medicinska stroka. Deset slovenskih intelektualcev je v svoji izjavi v uvodu zapisalo, da je

»Evropa dosegla civilizacijski dosežek, ki se kaže v spoštovanju dostojanstva človeka, kjer so svoboda telesa in duha, možnost zaslužka in preživetja temeljna osnova skupnega bivanja. Te svoboščine se sicer smejo omejevati, a le pod pritiskom resnih in razvidnih argumentov, ne pa brez njih, ali celo z golim ‘argumentom’ moči, kar žali omenjeno dostojanstvo človeka«.

Svoje mnenje o prvem delu te izjave sem argumentiral s primerjavo med totalitarnimi sistemi in sedanjimi oblastniki. Glede drugega dela, ki sicer dopušča omejevanja svobode pod določenimi pogoji in argumenti, pa sledeče. V prvi fazi pandemije so bili najbolj ogroženi starejši v domovih. Ko je smrtnost njih v lanski jeseni narasla, je aktualna vlada bila okrivljena za smrti, ker ni dovolj hitro sprejela ustreznih ukrepov. Za ceno sproščanja ukrepov v poletju 2020, torej za ceno večje svobode, smo imeli več žrtev v jeseni.

Temu je sledilo obdobje, ko so prihajala na trg cepiva. Najprej so precepili najstarejšo populacijo, zato to jesen očitno v domovih ni podobne situacije, kot je bila lani. Seveda bo kdo rekel, jasno, ker so lani pomrli najbolj rizični. Ni res. Kdor hodi po domovih, ve in vidi, da so tam še vedno živi tudi iz rizičnih skupin. Cepivo torej deluje in predstavlja eno od sredstev za boj proti virusu.

Niti aspirin ni brez stranskih učinkov, kaj šele cepljenje, poleg vsega pa je pomemben tudi zdrav način življenja

Razumljivo, cepivo ne reši vsega. Tu se postavlja tudi vprašanje samozaščite ljudi, ki pa ni samo v čistih rokah, maskah in izogibanju večjim družbam, ampak v skrbi za zdrav način življenja, ki krepi imunski sistem. A tudi to ni absolutna garancija, da ne bomo zboleli. Lahko pa veliko in marsikaj omejimo. Tako imenovani anticepilci bi po svoji logiki morali biti proti vsem zdravilom. Morda nekateri celo so. Lahko imamo o sodobni farmacevtski industriji kritično in svoje mnenje. Tudi sam se izogibam nepotrebnemu požiranju tablet. A če pogledam navodila v škatlici enih od najbolj razširjenih in nenevarnih tablet Aspirina plus C, lahko preberem osem alinej z dejstvi, zaradi česa vsega in komu vse odsvetujejo uporabo teh tablet.

Če torej aspirin ni brez stranskih učinkov in možnih negativnih posledic, koliko bolj bo to veljalo za cepivo. Tako smo pri argumentu, da cepivo je zdravilo, vendar ne stoodstotno, človek pa ga sprejme prostovoljno. Vse lepo in prav. Zdravniška stroka je ves čas govorila o naši samozaščiti, vlada je to ponavljala in zmanjšala ukrepe na minimum s predpostavko, da ljudje po več kot enem letu razumemo, da je vrag virus vzel šalo.

Vse vlade po Evropi so s finančno injekcijo reševale gospodarstvo in osebne dohodke državljanov. Kdor trdi, da oblasti niso poskrbele za temeljni zaslužek in preživetje ljudi, preprosto laže. Nobena oblast tega sveta nima neskončnih virov financiranja. Denar tiskajo in s tem poženejo inflacijo v nebo totalitarni režimi. Vsaj dobra polovica Slovencev bi se morala spomniti na kupe ničvrednega papirja iz zadnje dobe komunistične Jugoslavije. Torej ustavljanje gospodarstva pomeni kratenje pravice do dela in preživetja. Da ohranimo to, imamo na voljo različna cepiva, da se izognemo popolni ustavitvi javnega življenja. Nekatere države, med njimi zelo svobodoljubna Danska, je s precepljenostjo dosegla ta cilj. Življenje teče normalno, covidni bolniki so obvladljivi.

Kaj torej vladi še ostane? Nič drugega, kakor da zaostri ukrepe in omeji svobodo

Pri nas sta medicinska stroka in vlada pozivali k cepljenju. In zakaj se ljudje niso prostovoljno cepili kot Danci? Zato, ker imamo od prvega dne te vlade ulico, ki nasprotuje vsemu, in to brez argumentov. Dovolj je poslušati izjave ljudi s ceste, da uvidiš težo ali zmedenost njihovih argumentov. Od razumnikov bi človek smel pričakovati, da vejo, da je ta vlada nastala na pogorišču prejšnje, da ni zasedla tega mesta z bojem za oblast in rušenjem predhodnice, da je prevzela vodenje države v zelo problematičnemu obdobju in da je morala ukrepati hitro in učinkovito. Vsa javnost z večinskimi mediji je temu nasprotovala in producirala afere, iz katerih se vse do danes ni izcimilo nič omembe vrednega. Zdaj pa ti isti mediji govorijo, da vlada nima zaupanja in da slabo komunicira, za to pa smo tu, kjer smo, kar se pandemije tiče.

Sprašujem se, s kakšnimi razumnimi argumenti so anticepilski intelektualci vladi svetovali, da naj pristopi k zajezitvi virusa? Kje je bil njihov glas marca 2020? Kakšne rešitve so ponujali in jih oblast ni poslušala niti upoštevala. Koliko javnih izjav in pozivov so naslovili nekateri akademiki na vlado in jih je ta ignorirala v zadevi covid. Odgovorimo si tudi na vprašanje, kako je zakonodajna in sodna veja oblasti storila vse, da pomaga zajeziti širjenje evidentne bolezni. Ustavno sodišče, ki je to samo še pro forma, nagaja na vsakem koraku. Kaj torej vladi še ostane? Nič drugega, kakor da zaostri ukrepe in omeji svobodo.

Po zadnji zaostritvi spet del javnosti ni zadovoljen, med njimi žal tudi kakšen spoštovanja vreden zdravnik ne, češ da so ukrepi preveč mili. Da ne govorim o šolnikih in šolskem sindikatu, ki so takoj v luftu, ker ne vejo, kako bodo testiranje izvajali in ker oni niso represivni organ. Avstrijski šolniki to delajo že lep čas.

Koliko ljudi bo še umrlo zaradi covida?

Spoštovani slovenski intelektualci, res bi bilo odlično, če bi imeli vi pravi odgovor na vprašanje, kako naj vlada odloči med stališčem zdravnikov, ki zahtevajo precepljenost, in vami, ki temu kategorično nasprotujete. Zdaj smo dejansko v situaciji, ko bo del prebivalstva precepljen, drugi del prekužen in upamo, da bo čez nekaj časa virus obvladljiv in bolnišnice manj obremenjene. S tem pa se nismo izognili umiranju, ki bo posledica prekuženosti. In kaj če bo prišla spet nova verzija virusa? Kaj bomo pa takrat?

Anticepilcem je treba jasno povedati: imajo vso svobodo, da se ne cepijo. Posledice njihove svobode pa gredo na račun medicinskega osebja, ki ga s tem potiskajo v preobremenjenost in izgorelost, kar povzroča tudi odhajanje osebja in gotovo tudi manj interesa za zdravstvene poklice. Če ob tem niti ne omenjamo tudi smrtnih primerov, ki so posledica anticepilske propagande in nekontroliranega širjenja virusa.

Nekje sem tudi prebral, da naj ne bi bila skrb Cerkve zdravje ljudi, ker je njena primarna naloga odrešenje. Če je tako, potem ne vem, zakaj častimo in slavimo svetnike, kot so mati Terezija in podobni. Krščanstvo je od Jezusa naprej ozdravljalo, ne samo s polaganjem rok, tudi z razvojem farmacije in medicine. Če bi Jezus zgolj odreševal, ne tudi zdravil, potem bi bilo veliko bolj smiselno, da bi s svojim blagoslovom gobavce, slepe, kruljave in vse druge bolnike poslal na drugi svet, kjer bi jim bilo za gotovo lepše, kot da so ozdravljeni še naprej gledali ta neodrešeni, kdaj zmedeni in neumen svet, kot je trenutno.

Na prvem mestu ni vprašanje svobode, pač pa vprašanje življenja

Ni tako preprosto, kot mislijo tudi nekateri kristjani, da je ta hudičev virus mogoče izgnati zgolj s postom in molitvijo. Ja, tudi post in molitev, a ne samo to. Bog nam je dal pamet in naravo, da si lahko z obema pomagamo. Post in molitev pa sta dobrodošla podpora vsakemu medicinskemu sredstvu, ker nobeno ni popolno niti stoodstotno.

Da smo iz širjenja novega koronavirusa naredili ideologijo, ki nas deli, pa je sploh največja neumnost, ki si jo privoščimo. V vsaki vojni je na prvem mestu reševanje človeškega življenja, ne svoboda. Dejansko smo drugo leto v vojni, ki smo jo za zdaj zelo dobro preživeli. Če bi se združili o vprašanju, kako preživeti s čim manj žrtvami, ne bi prišlo do nove delitve duhov. To lekcijo smo imeli na mizi že v času druge svetovne vojne. Ker je nismo takrat vzeli in obdelali, se nam sedaj vrača v novi obliki. Očitno je niti tokrat ne bomo vzeli, dokler ne bo udarila po našem življenju in zdravju.

Dragi intelektualci, na prvem mestu ni vprašanje svobode, pač pa vprašanje življenja. Če ni življenja, niti svobode ni. Dragi katoliki, ni na prvem mestu verska svoboda, na prvem mestu je skrb za življenje. Zakaj je Jezus ozdravljal tudi v soboto? Menda ne za to, ker je hotel kršiti svobodo verskega dne, pač pa zato, ker je vrednoto življenja in zdravja postavil kot temelj za vero in svobodo.

Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.