In Viktorja dobi… NKBM!

V zadnjih nekaj letih smo bili priča potopom nekaterih Titanikov slovenskega gospodarstva. Pod vodo je šlo nemalo velikanskih podjetij s katerimi smo se še nedavno hvalisali in jih kovali v zvezde kot primer uspešnih večjih gospodarskih subjektov na Slovenskem. Kaj je bila prava ledena gora za omenjene verjetno nikoli ne bo razjasnjeno, čeravno imajo ali pa so imele vse štiri omenjene družbe skupni imenovalec – kapetane z nenasitnimi trebuščki.

Matej Raščan, lastnik družbe Delo Revije, je slednjo kupil tri leta tega. Da mu je  takrat ta veliki met uspel, je plačal 9,1 milijona evrov. “Položaj največjega revijalno-založniškega podjetja v Sloveniji pa bomo še naprej ohranjali s kar največjo odgovornostjo” je zapisal Raščan v pismu na spletni strani družbe. Res? Ker ne Matej ne njegova družba Monera denarja za nakup nista imela, si je ta denar izposodil pri Delu Revije, kar je tako absurdna kot tudi že videna poteza v slovenskem gospodarskem prostoru. Na žalost pa tudi družba Delo Revije ni posedovala teh sredstev, zato se je po 30 milijonov evrov obrnila na banke. Kjer pa za tako visok znesek zahtevajo neko zavarovanje. In v sklopu tega so revijaši zastavili svoje blagovne znamke. Da bo situacija še bolj bizarna, se je v preteklosti med kupci Dela Revij večkrat pojavljalo tudi ime Igor Bavčar, a je sam trditev, da se zanima za nakup tega podjetja, večkrat zavrnil.

Bančnikom Nove kreditne banke Maribor, ene izmed upnic, je prekipelo in za 11. avgusta so napovedali dražbo blagovnih znamk Lady, Stop, Avto Magazin, Viktor, Anja, Rože & Vrt, Dr. Roman, Smrklja, Ambient, Zvezda, Eva, Cukr, Lord, Moj hobi, Dobra kuhinja, Modna Jana, Gremo, Spletka, Rekreacijski non stop, Naša žena, Revija za ljudi z elanom, Zlata snežinka, Pri nas doma, Kaprica, Obrazi, Lepa & Zdrava, Modna, Lady Križanke, Moj mikro, Radar, KIH, Slovenka leta, politični Obraz leta, Briljant in tako naprej. Izklicna cena je dobrih 10 milijonov evrov. Zaposleni pa so nad tem navdušeni. Čeprav se na prvi pogled zdi, da se je pač še en manager uštel pri premetavanju kroglic na abaku, bo imelo to početje večje implikacije. Na tnalu je več kot 30 revij, med katerimi nekatere izhajajo že 70 let, in deset odmevnejših letnih prireditev, kar za slovenski medijski prostor ni zanemarljivo.

V teh primerih ni šlo za samoočiščevalno akcijo gospodarstva z znatno pomočjo gospodarske krize temveč za katarzično tržno kaznovanje  kapitanov, ki so bili prepričani, da lahko sami premagajo ledeno goro, morje v katerem plujejo, Neptuna in Sirene, pri tem pa še ulovijo ribo ali dve.

Foto: Wikipedia