Družbeni sistem cenimo po skrbi za delavce

Ko je komunizem propadel, ni noben delavec dvignil roke v njegovo obrambo. Foto: AČKomunizem:»Delu čast in oblast! Kdor ne dela, naj ne je!« »Kdor noče delati, naj tudi ne je«, uči Cerkev, ki skrbi za dela nezmožne. Komunizmu je prva oblast, liberalizmu kapital, krščanstvu ljubezen do bližnjega.

Krščanstvo je z izborom tesarja sv. Jožefa za Jezusovega skrbnika dvignilo delo med naše največje vrednote. Tesarstvo zahteva poleg fizičnih sposobnosti tudi umske. Tesarji s premislekom in znanjem vse pripravijo na tleh, potem pa samo sestavijo in konstrukcija stoji. Nikoli v zgodovini ni bilo dela, kjer ne bi bilo potrebno uporabljati pameti. Človeški razvoj gre v smer, ko je umsko delo vse pomembnejše. Čeprav ga je teže izmeriti kot fizično, je še vedno delo. Znanost je njegova najzahtevnejša oblika.

Plačilo opravljenega dela je pravica delavca in dolžnost delodajalca

Že ob spoznavanju stvarjenja sveta izvemo, da je Bog šest dni delal, sedmi dan počival. Ena najpomembnejših zapovedi pa je tudi plačilo opravljenega dela. To ni milost, ampak pravica delavca in dolžnost delodajalca. Prav zadnji dve določili v novejšem času najraje kršijo. Kje so časi, ko smo govorili o 42-urnem delavniku. Za mnoge zaposlene je to čista fantastika. Še zlasti, če vsaj malo zadiši po krizi. Takrat na vse pretege izsiljujejo delavce, ki se bojijo za službo, plače in vsakdanji kruh. Na njihovo stran stopijo še »apostoli« kapitala, ki pišejo in govorijo, da je kapital vse, da vse uravnava in mu mora biti vse podrejeno. Kapital enačijo s svobodo in demokracijo, o človeku — delavcu molčijo.

Družbeni sistem cenimo po skrbi za delavce

Kristjani, zlasti slovenski, pozabljamo, da je krona stvarstva človek, ne kapital. Družbeni sistem cenimo po skrbi za delavce, ali jih redno in pošteno plačuje. Komunizem: »Delu čast in oblast! Kdor ne dela, naj ne je!«: »Kdor noče delati, naj tudi ne je«, uči Cerkev, ki skrbi za dela nezmožne. Komunizmu je prva oblast, liberalizmu kapital, krščanstvu ljubezen do bližnjega.

Kdor dela … temu se plačilo ne daje po milosti, ampak kot dolžno plačilo (Rim 4,4).

Kljub nasprotnim trditvam nikjer niso toliko zlorabljali in zaničevali dela in delavcev kot v komunizmu. Najpomembnejši so bili funkcionarji in tajni policisti. Ko je komunizem propadel, ni noben delavec dvignil roke v njegovo obrambo. Dovolj jim je bilo lažnega in slabo plačanega dela. Niso nasedli njegovim lažem in manipulacijam. Želeli so pošteno delo in pošteno plačilo. Skrb za pošten odnos do dela in delavca je značilnost krščanske družbe in politike, zlorabljanje pa liberalizma in komunizma.

Vir: Družina št. 18, 29. aprila 2018, str. 9